MZ KLUB BGY
Menü
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Hasznos Linkek!
 
Viccképek
 
Kétütem

 
E-mail
 
Login:
Jelszó:
 
Mz tőrténelem
Mz tőrténelem : MZ Gyár tőrténet

MZ Gyár tőrténet

tomi  2006.01.18. 17:17

Mz tőrténetéről olvashatók érdekes ha Valakit érdekell van egy álltalam bővitett anyag a linkje a szöveg végén

A gyár töténete:
 
Még hat éves sem volt az évszázadunk, amikor a dán Jörgen Skafte Rasmussen a Rasmussen & Ernst vállalatnak megvásárolta az egykori Zschoppau-Dischau-völgyi terítő gyárat. Hamar bebizonyosodott, hogy evvel lendületes fejlődésnek indult a motor és szállító eszköz gyártás az Erz-hegységben.
A gyár 1916-ban egy saját fejlesztésű gőzautóval DKW (Dampf Kraft Wagen) vált közismertté. E három betűt (DKW) könnyen márkanévvé lehetett fejleszteni. Így aztán a gyár első segédmotorkerékpárját mint az "Apró Csodát" (Das Kleine Wunder) emlegették, a kétütemü játékmotort pedig a "kisfiúk álmának" (Das Knaben Wunsch) nevezték.
A motorkerékpárgyártás beindítását jelző startpisztoly igazából 1922-ben dördült el, amikor Rasmussen elkezdte gyártani a "birodalmi utimodellt". Már 1922 júliusáig elkészült belőle 2000 darab, és ugyanakkor legyártják a 20000. gőzmotort is. A gyár egy jelentős vállalkozássá fejlődik amelyik Németországon kívül is leányvállalatokat vesz és alapít. 1926-ban állítják be az első mechanikus futószalagot.
Amit ma már sokan nem tudnak, az az, hogy a világhíres embléma a négy körrel
(Audi) Zschoppauban született. 1932-ben egyesült a DKW az Audi és a Horch cég és közösen megvásárolták a Wanderer-Werkét. Így jött létre az Audi-Union Rt. siegmari, berlini, zschoppaui és zwickaui telephelyekkel, ahol összesen 4500 embert foglalkoztattak.
A második világháború után a zschoppaui gyár berendezéseit ugyan szétszerelték és a vállalatot az NDK-ban államosították, de hamarosan MZ néven újra motorbicikli gyártásába kezdtek.
A német újraegyesülést követően a beinduló szabadverseny nehéz helyzetbe hozta a gyárat. A Motor- és Kétkerekügyárra (MuZ) keresztelt válalat 1996-ban 74 éves fennállás után fizetésképtelenné vált és beindult a csődeljárás az illetékes bíróságon. Szükséges befektetések és az új piaci igényeknek megfelelő termékek gyártásához egy túl lassan beinduló üzleti fellendülés kapcsolódott, s ez a MuZ-ot a tönk szélére sodorta.
Segítség a távolkeletről érkezett. 1996 szeptember 2-án átvette a MuZ irányítását a maláj Hong Leong vegyeskonszern. E vegyeskonszern dél-kelet-ázsiai gyáraiban évente 300.000 kisteljesítményű motort gyártanak. A MuZ a jövőben motorgyártással, ázsiából érkező motorok európai minőség-ellenőrzésével, valamint kutatási- és fejlesztési tervekkel fog foglalkozni. A Hong Leong már 50 millió márkát fektetett a MuZ-ba. A cél az, hogy tíz év alatt a nagy hagyományokkal rendelkező gyár újra Európa egyik első motorgyárává váljon.
Kronológia:
  1907
A dán Jörgen Skafte Rasmussen németországi Zscoppau-ban megalapítja motorkerékpár gyárát.
  1922
Legördül az első DKW márkajelzésű motorbicikli a gyártószalagról.
  1929
A "Zschoppaui Motorgyár J.S. Rasmussen Rt." a világ legnagyobb motorgyárává válik. A termelés eléri az évi 60.000 DKW-t.
  1931
A Schürle találmány az "inverted scavenging", a levehteő alumínium hengerfejek pedig a jobb hűtést teszik lehetővé.
  1932
A szász motorgyárak DKW (Zschoppau), Wanderer (Chemnitz), Audi és Horch (Zwickau) megalapítják az Auto Union Rt. A négy gyárat szimbolizáló négy egymást érintő kör lesz az új válalat emblémája. A zschoppaui gyár világ első marad a kétütemü motorok és a motorkerékpárok gyártásában.
  1939
A második világháborúban hadieszközök és fegyverek gyártására "kényszerül" a gyár.
  1949
Az újonnan alakult NDK-ban tovább folytatódik a zschoppaui motorgyártás.
  1950
IFA-DKW néven megjelenik az első RT 125 típusjelu motorkerékpár. Hatékonysága, egyszerusége és hatalmas mérete miatt ez a típus hamar közkedvelté válik. Technikai részletek: 123 cc, 5HP, 78kg, max. seb. 75km/h. A DKW-125 a világ egyik legtöbbet másolt típusai közé tartozik.
  1956
Megjelenik az MZ márkajel (Motorradwerk Zschopau). A német újraegyesülésig 1990-ig évente 80.000db készül és több mint 100 országba exportálták. Összesen 3.200 alkalmazottat foglalkoztattak.
  1990
Leomlik a berlini fal, és a két Németország egyesül.
  1991
A kelet-német állami válalat a "Treuhandanstalt"-hoz kerül (német ÁPV Rt.), és KFT-vé alakul.
  1992
Összeomlik a volt kelet-német piac, és az eladott motorok száma zuhanásszerüen csökken.
  1992
Július 1-jén megalakul a MuZ (Motorrad und Zweiradwerk) 80 alkalmazottal, és motorgyártásba kezd. Három hónappal később bemutatják a cég új termékcsaládját a kölni IFMA kiállításon. És evvel végződik a klasszikus motorgyártás Zschoppauban.
  1996
Szeptember 2-án átvette a MuZ irányítását a maláj Hong Leong vegyeskonszern. A cél az, hogy tíz év alatt a nagy hagyományokkal rendelkező gyár újra Európa egyik első motorgyárává váljon.
  2000
"Az MZ visszatért" hangzik a jelmondat. Elkészült egy teljesen zschopaui fejlesztésű új motorkerékpár. Melynek a - régi emlékek miatt - RT 125 a neve.

http://web04.citromail.hu/download_new.vip?part=1.7&filename=MZ+TS.doc&mime=application/msword&vip=7313b2e025e1a015e287a04c4b788

 
Erre jártak
Indulás: 2005-09-14
 
Magyarok vagyunk!

 
Óra
 
naptár
2024. Május
HKSCPSV
29
30
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
<<   >>
 
Hőtérkép és csapadéktérkép

 12 órás Animált Hőtérkép Magyarországról 

12 órás Animált Felhőkép Magyarországról

www.eurmet.hu

 
Elérhetőség
 
 

Hivatalos, hogy jön a Haikyuu!! Gomisuteba no Kessen movie! Magyar nyelvû plakát, magyar feliratos elõzetes!    *****    Todoroki Shoto Fanfiction oldal, nézzetek be és olvassatok! Új Shoto nendoroid blog az oldalon!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött :)    *****    Madarak és fák napjára új mesével vár a Mesetár! Nézz be hozzánk!    *****    Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?